En tur med mamma

Fredrik var iväg förrförra helgen, så då åkte jag hem till mamma. Vi åkte till ÖB och blomaffärer. Det hela resulterade bland annat i ett väldigt fullt köksfönster. En självvattnande kruka med basilika, en blivande basilikaplanta, blivande ärtskott och blomman från mitt gamla rum. 
Har beskurit den. Det är säkert helt uppenbart för vissa men jag tyckte det var ashäftigt. Blev som en sårskorpa på snittet som sedan trillad av och två små nya grenar växer upp. 
Basilikan har redan växt upp! 
Ärtskotten också, men det tog eeeevigheter. Såg ut ett tag som att ärtorna skulle ruttna innan det hände något, men nu så. 
Köpte en fin grej som bor bredvid vår bokhylla nu. När den vuxit till sig lite ska den få en korg-kruka istället. Det fanns bara för små och för stora korgar. Måste hitta på något finare än lådor att ställa i hörnet bakom TV:n..
Min symaskin har åkt fram igen. Har sytt upp en balklänning åt en tjej, och så har jag ett eget på gång. Ska sy köksgardiner och en softshell-jacka. 
Linda, Lägenhet | |
#1 - - Sarah:

De e kul o kolla o blomaffärer :)

Svar: Visst är det :)
Linda Sjöstrand

Upp