Vi börjar med Istanbul

Jo, jag har ju varit lite dålig på att dela med mig av mina fantastiska indienupplevelser. Delvis för att jag har behövt tid att smälta allt och delvis för att jag har jobbat en massa. Men nu är'e dags! Sådär sex månader i efterhand.
Resan började från Skänninge station där vi blev avlämpade av Linneas föräldrar. Hängde på Arlanda ungefär hela dagen och sen flög vi - till Istanbul!
Kan inte annat än älska Istanbuls hamn.
Och linssoppa med en brödhög till frukost, för 14 kr. Det är grejer det!
Provade lite sötsliskig baklava också, den var sådär. 
När vi var i Holland la vi alla våra sista mynt och lite till på att ta ett fotoautomatsporträtt av oss åt familjen vi bodde hos. Ingen av bilderna blev bra, förutom en. På den såg vi båda oändligt lyckliga ut och båda blundade. Sedan dess har det blivit lite utav en grej att ta blunda-selfies. Detta är resans första, tagen vid blå moskén.
När vi gick på Grand Bazaar var det en massa försäljare som snackade fotboll med mig och jag ba, va? Efterhand insåg vi att jag såg ut att komma från en fotbollsträning med mina flygstrumpor, löparskor och sportbag.
 
Vi var i Instanbul ungefär ett dygn, ett finfint smakprov. Ser fram emot att åka tillbaka! 
Indien, Linda | |
Upp