Ghost: Papa Emeritus II

Min första order är redo för leverans! Persson, min favoritlärare från högstadiet, skrev till mig i somras och undrade om jag kunde sy en halloween-kostym åt honom. Jätteroligt! En heavy metal påve-dräkt blev det, med utgång från sångaren i bandet Ghosts scenkläder. 
Vändsydd, fodrad med fleecefilt, dekorerad med spets och kors utskrivna på papper för tryck på tyg. Och så en liten krage på det. Inte exakt som orginalet, men nära nog. 
Hatten gjorde jag på fri hand av stadiga bordstabletter i plast som jag tejpade ihop med silvertejp, klädde med tyg och tråcklade fast på en keps utan skärm. Skarvarna täckte jag med dekorband för möbler. Rätt simpelt, och förvånansvärt bekvämt!
 
Update:
Det är många som visat intresse för dräkten, så jag skrev en utförligare beskrivning för hur du kan sy den själv. Beskrivningen hittar du här. Hatten har jag inte skrivit beskrivning för, det är inte svårare än att prova sig fram och att ha en laddad limpistol. 
 
Fråga gärna om du undrar något.
Jag är bättre på att svara på mejl än på kommentarer.
 
Linda, Sömnad | |
#1 - - Cecilia:

Hejsan, tar du beställningar? Skulle vilja ha en exakt lika dan som denna faktiskt, du är jätte duktig! Om du har lust så svara gärna eller skicka iväg ett mejl.
MVH Cecilia

Svar: Kul! Jag tar beställningar. Skickar ett mejl. :)
Linda Sjöstrand

#2 - - Micke:

Hej! Jag är ev också intresserad av en sådan här kostym. Du kan väl skicka ett mail med priser etc?
Mvh Micke

Svar: Absolut! Men då behöver jag en mejladress. :)
Linda Sjöstrand

#3 - - Micke:

Ah, trodde den kom med..:/ Här är den iaf; [email protected]

#4 - - Tobias Blomberg:

Hej, tänkte höra om du fortfarande syr samma?

Skicka gärna till mig på [email protected]

MVH Tobias

#5 - - Robin Sundström:

Hej!

Jag är intresserad av en likadan kostym. Numera har sångaren dock en kostym med mer inslag av guld, går det att få en sån i stället?

Tacksam för svar!

Mvh Robin Sundström
[email protected]

#6 - - Anonym:

Hej!

Som de andra kommentarerna undrar jag också om det går att få en likadan? :) Hör gärna av dig med pris och hur lång tid du behöver.

Upp