Hipp hipp hurra

Nu ar vi i Varkala. Bor i en lagenhet mitt mellan centrum och klippan/havet. Ska vara har i tva veckor, snart har halva tiden gatt. Har sett manga spannande saker: papayatrad, kokosnotspalmer, geckoodlor, vildhundar med valpar, tempel, religiosa ceremonier vid havet, havet, elefantbajs och bananplantor.
 
Och sa har vi firat min fodelsedag ocksa, jag ar ju 18 nu! Linnea vackte mig med frukost pa sangen. Banan, sesambollar och cornflakes med sojamjolk. Skulle ha fatt koppnudlar, men det var stromavbrott sa det gick inte koka vatten. Sedan kom Rendadev, en aldre man som varit van till Linneas familj i 18 ar. Av honom fick jag en bla glittrig sjal, ett gulligt kort och en figur av ett brollopspar i genomskinlig plast som blinkar i olika farger. Det var Fredrik och jag, forklarade han. (Nar Salila fick veta att jag har pojkvan fragade hon om brollopet ar ordnat annu.)
 
Pa vagen till klippan gick vi forbi mr Tampis hus, det ar ocksa gamla vanner till Linneas familj. De vinkade in oss och gubben skickade upp sin son i en palm som stod i tradgarden for att plocka ner ett par kokosnotter. Dem hogg han sedan upp och bjod oss pa. Battre an prinsesstarta! Pa detta foljde bad i havet, juice pa klippan och vila.
 
Den 10:e aker vi vidare till Kottayam dar vi bara stannar till innan vi aker upp i bergen.
Indien, Linda, Äventyr | |
Upp