man får ta tillfället i akt

Nu på vintern går ju inte alltid tågen som de ska. Två gånger den här veckan har jag fått långa väntetider i samband med inställda tåg. Tur för mig att stationen ligger nära Ica! Jag kan spendera hur mycket tid som helst där inne. Titta på olika fröer och gryn, exotiska frukter, spännande svampar, schampoflaskors innehållsförteckningar och så vidare. 
 
Nu har jag frukt så att det räcker till frukost i flera dagar. Är inne i en frukostperiod nu. Den klara favoriten är davosgröt. Turkisk yoghurt, lite grädde, vaniljpulver, kokosflingor och havregryn som får dra över natten. Och så en massa frukt på. Mums. 
Linda | |
#1 - - Miranda:

wow davosgröt låter verkligen som något jag måste testa!!

svar: tack för tipset! jag har faktiskt testat dom jag med, så himla enkelt ju med endast ägg och banan. Perfekt om man har bananer som börjar bli för mjuka, och gott med rätt pålägg! :)

Svar: Gör det! Grunden är yoghurt och havregryn, sen kan man mixtra hur man vill :)
Linda Sjöstrand

Upp