Hemmashorts

När jag är hemma glider jag oftast runt i pyjamasbyxor och t-shirt. Vår lägenhet blir rätt varm på sommaren. Därav behovet av ett par pyjamas-shorts. 
I våras sydde jag ett par mjukisbrallor från mönstertidningen Ottobre 5/2011. De blev bra men väldigt stora. Så jag minskade två storlekar (från 44 till 40), kortade av benen och sydde dessa! Tyget är från Budapest. Har använt dem mycket sedan de blev klara.
Passformen är lite märklig i grenen, men vad gör det på ett parpyjamasbyxor? Ska sy ett par till men då ska jag lägga till ett knytsnöre i linningen och slits i sidan. 
 
Igår jobbade jag sommarens första pass i hemtjänsten. Ett par tanter kände igen mig och tyckte det var kul att jag är tillbaka. Jag tycker också det är kul att vara tillbaka. Men idag är jag ledig. Gick upp tidigt, räknade matte, lyssnade på podd och promenerade, sydde färdigt en tröja och planterade om en blomma. Pappa fyller år idag så kväll har vi bjudit in oss på smulpaj hos mamma och pappa. 
 
Linda, Sömnad | |
Upp