linköping

I torsdags cyklade Nea hit, vi åt äppelpaj och bakade muffins, kaka och maränger att sälja på marknaden. Hon lovade att vara hemma vid nio. Tre minuter i cyklade hon iväg. Neas superkraft är att cykla supersnabbt, som ett x2000 tåg! Men efter tre minuter blir hon trött och svimmar.
På fredagen drack jag först juice till frukost, sedan hämtade Anders och Nea mig så åkte vi till Linköping. På vägen stannade vi på Statoil och hämtade Neas-gratis glass. Blev avsläppta på Ikea, sprang genom varuhuset till restaurangen där vi åt frukost. På bilden är Neas pelikan-salladsbit.
Obligatoriska bilderna på alla ikea-restaurang-besök. När jag var 13 och Nea 15 fick jag ta glass men inte hon. Jag ninjade bort och tog en glass nu med, trots att jag fyllt 14.
Tjockis-skämten fortskred, här äter Nea smör. (Fast egentligen gör hon inte det.)
Dansade framför speglarna. Köpte grejer som jag eventuellt visar någon annan gång. Tog bussen till stan, diskuterade hur Ikea gör mönstret på sitt bröd med en främling, gick till Bokia och köpte plastfickor. Sedan tog vi bussen till Neas farmor och farfar. Fick mat, spelade nya finans, gick en promenad och när de andra gått och lagt sig satt vi på balkongen och pratade. Vi är inga bra ungdomar, det är ju på fredagkvällarna man ska vara ute och röja.

På lördagen åkte vi på utflykt till ett slott, åt mat, packade och tog oss till Mjölby. På ica mötte vi Neas klasskompis Amanda som tydligen är kompis med min ungledarkompis Sandra. Så vi hängde med dem resten av kvällen, på picnic och pop.
Det kryllade av minigrodor. Min antagligen enda och stora rädsla är att trampa på små djur som sniglar eller grodor. Så jag fick psykiska sammandragningar tills Nea köpte en glass åt mig. Amanda och Nea hittade tre fyrklöver, på samma gräsplätt. Sjukt!
Finalen på kvällen var Mjölby baktaktsorkester. Längst in på scenen satt världens kanske coolaste kille. Han var KUNG på att spela koklocka, trumma, triangel och massa annat. Ifall MBTO ville skulle de nog kunna bli rätt stora, för de är mycket bättre än många andra band som spelar den typen av musik.

När jag kom hem myste jag med basker, te, musik på hög volym, plastfickor och mina högar av tights. Satte in lite teckningar i plastfickor så att jag kan sätta i pärm sedan. När det var klart sorterade jag alla mina tights, har väldigt väldigt många. Hittade världens bästa sätt att snurra ihop dem till bollar, måste visa sen!