Min mest otippade favoritmat

Jag har utvecklat en stor kärlek till gröt. Äter det till frukost tillsammans med en klick sylt och en macka eller dylikt, för jag håller mig seriöst inte bara mätt på gröt. Är det normalt? 
Denna grötmix innehåller 50% korngryn, och till skillnad från havregryn kokar de inte sönder till en sörja. Så denna gröt blir lite mer...bitig, eller nått. Bra är det i alla fall. 
Har gått all in på hosmorssidan senaste tiden. Har gjort mandelsmör och kokat sylt på både krusbär, svartvinbär och hallon. Försökte mig också på smörgåsgurka, men jag följde rådet att salta gurkorna ett dygn innan inläggning så nu smakar de bara salt. Tips?
Husmorspyssel, Linda | |
#1 - - Sofia kusin:

Jag blir inte heller mätt på havregrynsgröt, diskuterat detta med många och kommit fram till att gröt är det enda man blir hungrigare av att äta. Men det är ju så himla gott...

Svar: Det är i alla fall inte hemskt onyttigt :)
Linda Sjöstrand

Upp