positiv idag

Älskar mitt liv. Har det nästan oförskämt bra. Trots att jag har en tung samhällsuppgift och en massa matematik hängande över mig, så väger allt positivt över med råge. Har underbara vänner (känns lite löjligt att säga, det är ett slitet uttryck, men jag menar det) och en lovande framtid.

Gjorde mitt muntliga nationella prov idag. Jag fick trots att jag inte hade lämnat pappret (mejlade det istället). Och det gick skitbra! Pratade om distansförhållanden. Trots att jag inte var överdrivet förberedd kändes det helt okej. Fick massa beröm av snälla klasskamrater efteråt också.

Stannade och gjorde matte efter skolan. Upptäckte att jag skulle behöva kubba ner till centrum om jag skulle hinna med bussen 15:40. Gick en buss till resecentrum från skolan som kom fram en minut efter att min buss gått. Chansade och satte mig på den. Innan den åkte smsade mamma och sa att hon slutat jobbet. Perfekt tajming! Så jag åkte med henne hem istället. Det var fint, hade intressanta samtal.

Nu ska jag räkna logaritmer och tagga högskoleprovet imorgon!
Tankar | |
Upp