Älskar min arbetsplats

Förra veckan jobbade jag på riddardagarna i Mariefred. Innan har jag bara jobbat i matstånden, men den här gången hade vi bara aktiviteter med oss. De första två dagarna stod jag i musrouletten, lät folk klappa på skogsmusen Lotta och spela om turstenar och drakägg. De sista två hade jag yxkastningen, vilket gick förvånansvärt bra.
Efter att marknaden hade stängt, middagen var lagad och disken diskad hade vi fritid. En kväll började vi på något vänster hänga med riddarnas ungar som var sådär 7-12 år gamla. En annan kväll roade vi oss med att lyfta på tältens flikar och skratta åt deras "solbrännor". 
En tredje kväll såg vi på tornerspelet. Sist jag såg ett sådant var jag pytteliten och tyckte synd om kålhuvudena som riddarna slog på, så det var kul. 
När jag kom hem såg mina fötter ur såhär. Fyra dagar i gassande solsken har gjort sitt. Nu har jag varit hemma en dag, imorgon åker jag vidare till HojRock i Västervik. 
Linda, Äventyr | |
Upp