En långpromenad i England

Två dagar efter hemkomst från hollandsresan for vi iväg på nästa äventyr, Ung Pilgrim! För att värna om miljön åkte vi tåg, tåg, tåg, färja och buss istället för flyg.
Detta ledde till ett fint stopp i Köpenhamn med picnic, lego i lösvikt och nya vänner.
Väl framme i St. Alban gick vi typ 50 meter från bussen till katedralen där vi skulle sova. En kille frågade var vi gått ifrån, vi svarade Sverige. Fast vi nämnde inte detaljen att vi inte börjat gå än.
Fick en guidad rundtur i katedralen och det bästa var altartavlan med Jesus i spagat.
I England verkar de ha ett överskott av flintasten, vi såg det överallt.
Ungefär såhär mycket fick vi se av London, vi bytte tåg där påväg till Rochester.
I Rochester fick bo på ett riktigt hotell, kändes superlyxigt jämfört med kyrk- och pubgolv.

Det här med tidvatten är spännande tycker jag.
Från Rochester började vi äntligen vandra, vi följde North Downs Way. Gick cirka 20 km/dag.
Rastade ungefär en gång i timman och allting var så vackert.
Andra vandringsdagen valde vi att ta den svårare vägen som slingrade sig upp och ner längst med ett berg. Det var hemskt tungt men så värt det, utsikten var oslagbar. Och det var rätt härligt att ta ut sig så.
Efter 4 dagars vandring nådde målet: Canterbury. Vi satte oss på gräset utanför katedralen och trots att vi var trötta, slitna och hade blåsor på tårna kände vi mest att vi ville fortsätta gå. Längtar till nästa Ung Pilgrim!