hemmafru

Har kört lite på hemma-fru-stuket den här sportlovsveckan. Har gått upp tidigt, sett på nyhetsmorgon, bakat och sytt. Sånna här veckor vill jag ha oftare!
Gjorde bovetepannkakor. Har någon ett bra recept på sådana? 
Efter att jag fyndat tyg för 20 kronor unnade jag mig ett paket chiafrön och bakade chialimpor. Receptet var väldigt knepigt formulerat. Men jag värmde upp mjölken till 37 grader, blandade ihop det där sirapsvattnet och skvätte på lite då och då under gräddningen (ca 60 min). Blev smask, men det går nog bra att minska på sirapen. Provade chiapudding också, men det var ingen höjdare. 
Till pappas stora glädje gjorde jag semlor, efter Leilas recept på vetebröd. Det var ett jättebra recept, precis som alla Leilas recept, förrutom det här.
 
Gjorde chokladfondant också, de var så fruktansvärt hemskt sjukt galet goda och jag tog inga kort men tycker att alla borde prova chokladfondant ändå. Herregud. Receptet är här. 
Husmorspyssel, Linda | |
#1 - - Hertiginnan Fredrik :

Ta inte åt dig all ära för chokladfondanten nu älskling <3

Upp