sista minuten förberedelser

Jag bara älskar förberedelserna inför lajv. Har jobbat på min medeltida outfit i flera månader och nu är den klar. Till stor del handsydd och helt i tidsenliga material. Patinerad och allt, efter helgens myslajv och spring i skogen.
 
Idag kokade jag ingefärsdricka, färgade in bandagen och sydde ett fodral att ha morötter i. Dessutom sminkade och justerade jag alvöronen. Det var första gången jag faktiskt haft nytta av sminket jag köpte i högstadiet. Imorgon ska vi handla snacks och ingedienser till trolldryckerna vi ska göra.
 
På torsdag smäller det. Eller egentligen på fredag, för det är då lajvet börjar. Men på torsdag åker vi ner till Berghem, vikingabyn vi ska vara i, och lär känna varandra. Det kommer bli så himla otroligt bra. 
Lajv och rollspel | |
Upp