Prag

I juni åkte jag en bussresa till Prag med Fredrik, Zakk, Mikael och Toste. Vi kom fram klockan 5 på morgonen, hittade tillslut vårat hostel och vandrade omkring i staden i väntan på att frukostställena skulle öppna. Det är en tokfin stad.
Satt på hotellrummet och prickade in stadens tygaffärer på en karta. Den bästa tygaffären låg 5 minuter från vårat hostel.
Katedral under renovering.
Gick i aktikhandlar och ville ha allt vi såg.
Jag ville speciellt köpa halsband, men det får vänta till nästa gång.
Köpte löjligt god alkoholfri mojito på KFC.
Spenderade de sista mynten på den godaste chokladglassen någonsin.
 
Nu förstår jag varför farmor och farfar åker till Prag år ut och år in. Det är en stad man vill komma tillbaka till. Dessutom är det en löjigt billig resa. 
 
 
 
 
Linda | |
#1 - - Ellinor Forsberg:

Hej!
Jag vill mer än gärna veta vart de där tygaffärerna finns i Prag!!! :) Ska dit om 3 veckor och letar för fullt redan! :)

Du kan mejla mig på [email protected]

Svar: Den bästa jag hittade låg ganska långt ner på gatan Na Poříčí, änden som ligger bort från centrum. Ganska nära Subway tror jag. Den var liten liten men hade mycket fina mönstrade bomullstyger.
Linda Sjöstrand

Upp