Konventslajvet

Året var 1919 och lyxkryssningen Cassanova åker ut på Atlanten igen. Detta har alla väntat på. Min vän har hittat biljetter. Jag är inte säker på hur eller var, men det vill jag inte heller veta. Jag är bara glad att jag får åka. 
Skänningegänget i samlad trupp.
Tog oss ombord på båten utan problem. Åt middag i trevligt sällskap. Blev kär. Hade det fint. Upptäckte att personalen hade mörka ögon. Konstigt. Blev oroliga. En man blev mördad. Blev rädda. Försökte förstå vad som hände. Förstod inte. En man blev skjuten. Vi blev arga. Skulle gå och klaga på kapten. Fråga vad det är som försigår. Kaptenen slänger sig över min käreste och biter honom i nacken. Panik bryter ut och vi springer upp i trapphuset. Blir infösta i ett rum av belgiska militärer. Låser dörren och slänger oss ner i en hög under ett skrivbord. Darrar av skräck. Det knackar på dörren.
 
En snubbe kom och sa att lajvet var slut. Vi överlevde! Eller ja, i alla fall lite längre än de andra. Besättningen var ett gäng vampyrer som bestämt sig för att ha en fest. Mitt ute på Atlanten skulle de suga allas blod. Så jag antar att vi dog sedan. 
 
Lajv och rollspel | 1919, 20-tal, cassanva, konvent, lajv, vampire | |
Upp