kaoz

Har varit en fin kaosartad dag. Glömde lämna ett viktigt papper till Ivo om mitt muntliga nationella prov i svenska som jag ska göra i morgon. Hade slagsmål på skoj under håltimman. Uppstod hetsiga diskussioner med spår av svordomar kring vår spanska. Vi missar 1/6 av kursens lektionstimma och hälften av vår resurstid (som vi behöver till matten). Medans den andra spanskagruppen (de fick splitta och naturarna blev en egen grupp) får alla sina timmar och dessutom på bra schemapositioner. Försökt få tag i rektorn i över två månader men han är omöjlig.

Efter skolan kubbade jag ner till tåget och åkte till Linköping där jag mötte Nea. Åt mat på en bänk i centrum. När vi umgås blir det som en bubbla runt oss och vi märker inte av omgivningen. Frös ganska mycket i min jeansjacka och t-shirt. Köpte strumpbyxor och mörk choklad. Konstaterade att det nog är ovärt att köpa en stor fjällräven eftersom att det inte skiljer så mycket i storlek.

När vi var på station gick det fram en medelålders man till oss, han utstrålade självsäkerhet. Kändes som om han var en auktoritär man, exempelvis polis, som skulle säga att vi gjort något fel. Fast han frågade bara vart närmsta pizzeria låg, med väldigt saklig röst.
Linda | |
Upp