med bussen från stan

Kom med en tidig buss och kunde börja med tidningarna vid tre. Dock fördröjdes arbetet med att jag hade varma kläder på mig, glömde vattenflaskan hos pappa och fick punka på cykeln. Kan vara så att ventilen lossnade, men det spelade ingen roll i detta fallet. Hade en hel del tidningar kvar att dela ut och en cykel att släpa på. Pappa mötte mig och tog med cykeln till jobbet för att pumpa den, fick gå med de sista tidningarna. Gick rätt snabbt ändå, strax under två timmar.

Numera delar jag ut tidningen till företag också. Min runda känns ännu bättre nu. När jag delat ut lite mer än hälften åker jag bort till Skänninge återvinning (delar ut på den gatan), tar en sväng där inne, åker till ÖB, fyller på vattenflaskan och fortsätter.

Idag har jag inga restuppgifter i matte att göra, vet inte riktigt vad jag ska hitta på med denna lediga kväll. Minns inte vad jag brukade göra förr, innan sommarlovet. Kanske en liten filmkväll med Victor i skype, värma upp inför fredag då jag far dit? Prova de sötade popcornen vi fick av holländarna? Provsy shortsen jag ska trolla om till hängslebyxor? Måla lite? Städa och sortera i mina hyllor? Så många möjligheter.
Linda | |
Upp