Tillbaka

Oj vad kristen jag har varit den här helgen.
Var ju på konfirmationsläger. Riktigt jävla roligt alltså. Vårat läger (förra året) var dock roligare. Vi lekte lekar, såg på film, sov lite och pratade. Det var fine med mig när vi pratade om bönen, det ligger ungefär på min nivå. Där kan jag förstå mig på tankarna, trots att jag inte tror på det. Men när vi började prata om andar, onda väsen och portaler började det gå lite övertyr. Satt och försökte se så neutral ut som möjligt bara. De pratade om att anden i glaset kan öppna portaler och släppa ut onda makter. (Det var konfirmanderna som tog up det, inte prästen!)

Våra präster är dock dösköna. De är inte som folk tror att präster är, de snackar inte bara om gud liksom. De är som vilka som helst, jag tycker om dem.

Nu mina damer och herrar sitter jag och sätter in ett index i bibeln. HAHHA. Inte för att jag någonsin slår upp någonting i bibeln, mer för att det är små små klisterlappar som ska sitta på ett visst sätt. En bra sysselsättning när man lyssnar på podcast.

På både lägret och sku sjöng vi en del, jag med min vackra förkylningsröst.


Ibland saknar jag ditt svarta hår Nea. Jag har kvar den där locken.

Och herre jävlar. Snart åker jag till Victor! 7.40 bär det av och är framme 11.05, sänd mig en tanke. Valde en bra tid att åka, när ingen kan smsa. Men jag kommer i alla fall fram tidigt. Vi ska ha filmkväll, leka inlandsis, träffa hans farmor och klassfolk (?).

Det kommer bli så bra. Undrbara älskade fina Victor.
Linda | |
#1 - - Victor Nielsen:

ger dig kärlek

det kommer att bli awesome <3

Upp